Wander the world with us – WWOOF

30116927634_73844c5df9_h.jpg

World wide opportunities On Organic farms. (Wwoof)

Wat heeft wwoof-en met fotografie te maken. Niet echt veel, en toch wilde ik er een klein stukje over schrijven. Na de overweldigende indrukken in New York was het eigenlijk heerlijk om eventjes in de verlaten bossen van Murfreesboro – een klein plaatsje ten zuiden van Nashville – met de han-den te werken.

30712356306_5ac8748f57_h

De gastheer van de farm was een wat verstrooide maar uiterst interessante Engelse leraar filoso-fie. Zijn grote droom was om het landgoed, dat hij zorgvuldig heeft uitgekozen en eens in de zoveel tijd uitgebreid door land van zijn buren te kopen, om te toveren in een soort van Engelse beelden-tuin met daarin moderne bouwsels van bekende en onbekende kunstenaars.

In dit geval leek het hem geweldig om een Pagoda – een Japanse thee tempel – te bouwen, ergens midden in het bos. Een week lang stond ik met een zaagmachine, hamers en waterpassen in mijn handen, nadat ik eerst op een quad het halve terrein had doorkruist om daar te komen waar ik zijn moest.

30448508620_7dbdbdca50_h

Uiteraard heeft de week ook nog wat leuke beelden opgeleverd. Veelal zijn ze van de professor, maar de D-lux van mijn vriendin werkt ook uitstekend samen met de iPhone waardoor ik ‘onopval-lend’ een volledig spontaan zelfportret kon schieten van het uiteindelijke resultaat.

Bekijk onze Leica foto’s op mijn  Flickr kanaal.Je kunt de foto’s vinden en downloaden op  en het verhaal dat Maartje schreef op http://wandertheworldwithus.nl/yellow-bird-farm

Over Transcontinenta

Transcontinenta (www.transcontinenta.nl) is importeur van bekende A-merken op het gebied van fotografie, video, print en interactieve educatie. Onze merken zijn: Leica, Tamron, Gitzo, Lensbaby, Metz, broncolor, VISATEC, kobold, Bushnell, Carl Zeiss, Tamrac, Kenko, HP, Lexar, Multiblitz, Lastolite, Datacolor, Mola, Hedler, Datacolor, Polaroid, The Impossible Project, Juden Juka, Gossen, Artisan & Artist, Lenspen, Gary Fong, Azden, Novoflex, Tetenal, Technotape, B&W International, Delkin, Telefunken, Kaiser Fototechnik, Rotatrim, Agfa, ION the Actioncam en Cotton Carrier. Bezoekadres en Pro-Room: Tarwestraat 29 2153 GE Nieuw-Vennep
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .