Wander the World with us – New York

30097184656_bd74224508_h

Wow, The Big Apple, wat een stad. Daar waar ik in IJsland overwegend naar mijn M240 greep omdat ik toch de mooie kleuren van het landschap wilde vangen, voel ik hier in New York direct de behoefte om ‘old school’ monochrome straatbeelden te schieten. In eerste instantie wat terughoudend, niet wetend wat de reactie zal zijn van de op privacy gerichte en aanklaag grage Amerikanen zal zijn, maar al snel vind ik mijn weg. Weer met de 24 mm Elmar. Dit keer met nog minder kijken, want vanuit de heup gebruikt.

In Brooklyn het buitengewone geluk dat er net een groot fotofestival gehouden word dat deels wordt gesponsord door Leica USA: Photoville. In no time zit ik gezellig te kletsen met Tom, een van de begeleiders van de Leica Akademie USA. Als hij mijn naam hoort begint hij direct te stralen: “You wrote the book A man with a Leica*, didn’t you? I use it all the time in my lessons.” Grappig hoe klein de wereld is en hoe groot de impact kan zijn zonder dat je daar zelf erg in hebt.

29503855954_4a3a3a61fb_h

Niet veel later in de week bevind ik me in het huis van een dame die in Duitsland al een boek met portretten maakte. Zij is voor haar straatfotografie ook de overstap van Nikon naar een Leica Monochrom aan het maken en vroeg me of ik haar niet een paar uur prevelen kon geven. Het werken zonder autofocus en slechts volledig manuele instellingen breekt haar af en toe toch op. Onder het genot van een kop groene thee leg ik haar het zone-focus systeem uit, waarmee ze vanuit de heup zou kunnen fotograferen. Samen gaan we vervolgens de straat op en ik besef me dat het fantastisch is om mensen mee te kunnen nemen in mijn liefde voor fotografie.

30132069145_7f65fd64a3_h.jpg

Hierna vertrekken we naar Nashville, de onofficieel hoofdstad van de country music. Wie weet wat voor fotografie dit gaat opleveren. We houden jullie op de hoogte. Kijk vooral mee op wandertheworldwithus.com

*Editors note:

Het boek waar Tom over sprak met tips over het werken met de Leica M kun je hier vinden.

Over Transcontinenta

Transcontinenta (www.transcontinenta.nl) is importeur van bekende A-merken op het gebied van fotografie, video, print en interactieve educatie. Onze merken zijn: Leica, Tamron, Gitzo, Lensbaby, Metz, broncolor, VISATEC, kobold, Bushnell, Carl Zeiss, Tamrac, Kenko, HP, Lexar, Multiblitz, Lastolite, Datacolor, Mola, Hedler, Datacolor, Polaroid, The Impossible Project, Juden Juka, Gossen, Artisan & Artist, Lenspen, Gary Fong, Azden, Novoflex, Tetenal, Technotape, B&W International, Delkin, Telefunken, Kaiser Fototechnik, Rotatrim, Agfa, ION the Actioncam en Cotton Carrier. Bezoekadres en Pro-Room: Tarwestraat 29 2153 GE Nieuw-Vennep
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .