Transcontinenta opent eerste Leica Pop Up Store in Nederland.

 

winkel1+tekst

Leica in Nederland zal, via distributeur Transcontinenta BV in Nieuw-Vennep, zeer binnenkort haar eerste Leica POP-UP STORE ooit openen in Nederland. De aanleiding voor deze ‘Leica POP-UP STORE Amsterdam’ is het gegeven dat 2014 in het teken staat van diverse spraakmakende Leica momenten: ‘100 jaar Leica fotografie’, 60 jaar Leica M en de marktintroductie van het nieuwe Leica T-Systeem. In de unieke ‘Leica POP-UP STORE’ in de Eerste Boomdwarsstraat 10 in Amsterdam (Jordaan) kan de consument van dinsdag 10 t/m maandag 30 juni op verschillende manieren het merk Leica beleven en ter plekke delen met vrienden en familie.
De combinatie van modern en klassiek interieur van de Leica POP-UP STORE draagt zeker bij aan dit gevoel. Helemaal ingericht in de Leica stijl, inclusief een eye-catching display met het nieuwe, in samenwerking met Audi Design ontwikkelde, Leica T-Systeem. Hiermee trekt de ‘winkel’ meteen de aandacht op het voorbij wandelende publiek. Leica in Nederland laat hiermee zien, dat Leica origineel en laagdrempelig is. De Leica slogan ‘Das Wesentliche’ is perfect van toepassing op deze pop-up store.

Leica-T_silver_CU_04

 

De pop-up store is een tijdelijke winkel waar het primair om de Leica beleving en interactie gaat. Consumenten raken steeds vaker in de ban van een merk en willen daarmee ook verbonden zijn. Een pop-up store is één van de mogelijkheden om die fysieke merkbeleving extra kracht bij te zetten. Transcontinenta wil als Leica importeur metname de Nederlandse Leica fans een verrassende plek bieden waar het verleden, heden en de toekomst van Leica bij elkaar komen. Ze probeert met de pop-up store de naamsbekendheid en merkbeleving van Leica bij de Nederlandse consument verder te vergroten.
“We willen specifiek in een energieke stad dit concept van de Leica POP-UP STORE uitproberen en Amsterdam is dan ook de logische keuze. Daar komen en zijn altijd veel mensen en heeft de interactie met de Leica liefhebber de meeste kans van slagen”; aldus Tiedo Boertien, Commercial Director bij Transcontinenta. “Het gaat er niet om daar omzet te maken, want Leica wordt in Nederland verkocht via een selectief netwerk van Leica dealers, maar de consument een nieuwe, moderne Leica merkbeleving te bieden in het jaar waarin sprake is van ‘100 jaar Leica fotografie’. Vandaar dat we onze Leica dealers ook actief bij deze tijdelijke pop-up store activiteit willen en zullen betrekken”.

burkaJe vindt daar straks naast alle mogelijke hedendaagse Leica camera’s en accessoires, merchandising artikelen, T-shirts, boeken en tijdschriften, ook foto’s van Nederlandse Leica fotografen. De Leica POP-UP STORE biedt deze fotografen namelijk op ‘no cure, no pay’ basis de mogelijkheid hun Leica fotowerk te koop aan te bieden. De opbrengst gaat uiteraard in zijn geheel naar de betreffende Leica fotograaf.

Als bezoeker kun je je in de Leica POP-UP STORE Amsterdam optimaal laten informeren over het merk Leica, haar geschiedenis, iconische Leica foto’s bewonderen en lekker ‘ouderwets’ de Leica producten voelen, ruiken en uiteraard proberen. In de periode dat de pop-up store is geopend zullen er ook diverse activiteiten georganiseerd worden. Fotografie workshops, genius bar, fotoshoots, fotowalks, fotowedstrijd en meer. Het actuele overzicht is straks overigens terug te vinden in de event agenda op de speciale website: www.leicapopupstore.nl.
Om de merkbeleving compleet te maken, kun je bijvoorbeeld direct een “Me and my Leica” selfie maken. Door die te posten op de social media met hashtag #leicapopupstore, maak je onder andere kans op een originele Leica camera. De laatste Leica trends worden onder de aandacht gebracht op de speciale www.facebook.com/leicapopupstorenl pagina. Transcontinenta toont duidelijk aan dat Leica anno 2014 een merk is met mooie, unieke, trendy, camera’s en accessoires waarmee je gezien kan én wilt worden!

 

1974_Elliott-Erwitt_New-York-City

 

“Uiteraard vroegen we ons in de voorbereiding af hoe slim het is om een paar weken lang in de drukste stad van Nederland te gaan zitten? Daarmee bereiken we echter een totaal ander en gemêleerd publiek dan over het algemeen bij de Leica dealer komt. We zien de Leica POP-UP STORE dus als een extra communicatiekans richting nieuwe Leica gebruikers en daarom past dit concept perfect in het verlengde van de introductie van het nieuwe Leica T-Systeem. Leica Camera AG, http://www.leica-camera.com, in Wetzlar was dan ook positief verrast toen we dit als onderdeel van onze marketing & communicatie strategie voor Nederland presenteerden. Wij denken dat deze pop-up store activiteit perfect past bij een specialistisch, iconisch, premiummerk als Leica. Zeker gezien de zoektocht van de hedendaagse consument naar fysieke beleving naast de internet informatie vergaring.”; aldus Eric de Jonge, Marketing & Communications Manager bij Transcontinenta.

“Dit Leica POP-UP STORE Amsterdam concept is eerlijk gezegd wereldwijd bij Leica nog nooit vertoond en iedereen is dan ook razend benieuwd hoe het gaat werken. Het is zeker niet uitgesloten dat de creatieve Leica geest uit Nederland bij succes ook elders navolging zal gaan krijgen. Geen enkel ander merk heeft in de afgelopen honderd jaar geschiedenis van de fotografie zo’n grote invloed gehad als Leica, door fotografen voortdurend het beste te bieden. Leica staat vandaag de dag, nog steeds synoniem voor hoogwaardige, handgemaakte producten, een iconisch ontwerp, technische innovatie en mooiere foto’s.”

De tijdelijke Leica POP-UP STORE in de Eerste Boomdwarsstraat 10 in Amsterdam (Jordaan) is van 10 tot en met 30 juni elke dag geopend van 10.00-18.00 uur en zal dan haar deuren weer sluiten.

Volg alle activiteiten op www.facebook.com/leicapopupstorenl

Over Transcontinenta

Transcontinenta (www.transcontinenta.nl) is importeur van bekende A-merken op het gebied van fotografie, video, print en interactieve educatie. Onze merken zijn: Leica, Tamron, Gitzo, Lensbaby, Metz, broncolor, VISATEC, kobold, Bushnell, Carl Zeiss, Tamrac, Kenko, HP, Lexar, Multiblitz, Lastolite, Datacolor, Mola, Hedler, Datacolor, Polaroid, The Impossible Project, Juden Juka, Gossen, Artisan & Artist, Lenspen, Gary Fong, Azden, Novoflex, Tetenal, Technotape, B&W International, Delkin, Telefunken, Kaiser Fototechnik, Rotatrim, Agfa, ION the Actioncam en Cotton Carrier. Bezoekadres en Pro-Room: Tarwestraat 29 2153 GE Nieuw-Vennep
Dit bericht werd geplaatst in Camera's, Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.