Met de Leica X2 door Afrika, een praktijktest door Rick Rindertsma.

Schermafbeelding 2013-06-04 om 09.48.23Wij stelden fotograaf Rick Rindertsma in de gelegenheid om tijdens een lang verblijf in Afrika de Leica x2 uit te proberen. Hij zou tijdens zijn reis dicht onder de mensen zijn en vaak als enige blanke. De X2 leek hem daarom wel een mooie compact en onopvallende camera. Na een korte testperiode in Nederland om de camera te leren kennen en wat heen en weer gemail voor bepaalde gebruikerstips was het eindelijk zo ver en vertrok hij naar Afrika.

“Een ‘praktijk’-test vind ik vaak meer waard dan de ‘laboratorium’-testen die er bestaan. Natuurlijk zijn harde feiten met betrekking tot beeldkwaliteit en dergelijk ook zeker niet onbelangrijk. Maar hoe bevalt de camera daadwerkelijk tijdens het reizen?

Toen ik de Leica X2 voor het eerst in mijn handen kreeg was ik vooral verbaasd over het kleine formaat van de camera. Natuurlijk is het een compactcamera en dus niets in vergelijking met mijn spiegel, maar toch… Voor mij voelde het direct als een ideale reis- en straatfotografiecamera.  

Sublieme scherpte, beeldkwaliteit en mooie bokeh.”

Schermafbeelding 2013-06-04 om 09.53.32Uiteindelijk is voor mij de Leica X2 een nieuwe ontdekking geweest. Ik ga de camera zeker missen op mijn volgende reis. Uiteindelijk zou ik iedereen aanraden om de Leica X2 als compactcamera mee te nemen op reis of reportages.

Lees zijn zeer uitvoerige reisverslag en bekijk de talloze fraaie foto’s op .http://rindertsmafotografie.nl/fotografie-en-ik/leica-x2/

Over Transcontinenta

Transcontinenta (www.transcontinenta.nl) is importeur van bekende A-merken op het gebied van fotografie, video, print en interactieve educatie. Onze merken zijn: Leica, Tamron, Gitzo, Lensbaby, Metz, broncolor, VISATEC, kobold, Bushnell, Carl Zeiss, Tamrac, Kenko, HP, Lexar, Multiblitz, Lastolite, Datacolor, Mola, Hedler, Datacolor, Polaroid, The Impossible Project, Juden Juka, Gossen, Artisan & Artist, Lenspen, Gary Fong, Azden, Novoflex, Tetenal, Technotape, B&W International, Delkin, Telefunken, Kaiser Fototechnik, Rotatrim, Agfa, ION the Actioncam en Cotton Carrier. Bezoekadres en Pro-Room: Tarwestraat 29 2153 GE Nieuw-Vennep
Dit bericht werd geplaatst in Compact, Review en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.