Leica jaaromzet 2009/2010 overtreft de verwachtingen!

Rudolf-spiller-leica-camera-ceo

Nieuwe producten en een succesvol afgerond herstructureringsproject hebben Leica Camera AG teruggebracht in de winst-zone. De cijfers van het jaarverslag voor de periode 04/1/2009-3/31/2010 zijn boven verwachting: € 158,2 miljoen, de productverkopen van het bedrijf zijn met € 24 miljoen 18% boven de omzet van het voorgaande jaar. Het bedrijfsresultaat (EBIT) steeg tot € 7,4 miljoen, na een verlies van € 1,3 miljoen in het fiscale 2008/2009. Het nettoresultaat van de Groep bedraagt € 3,2 miljoen (vorig jaar: netto verlies van € -5,2 miljoen)

De cijfers bewijzen de positieve groei en winst trends sinds het derde kwartaal van het boekjaar 2009/2010 en de versnelling in het vierde kwartaal. Een reeks van nieuwe producten heeft geleid tot een duidelijke stijging van de verkopen sinds september 2009. De nieuwe professionele camera Leica S2, de Leica M9, ’s werelds kleinste digitale systeemcamera met full formaat sensor, en de handige rapportage camera Leica X1 werden op de internationale markt zeer positief ontvangen. Andere innovaties in de Leica sportoptiek, zoals de Leica CRF 1600 laser-afstandsmeter benadrukken Leica’s commitment voor innovatie. Momenteel bepalen producten, jonger dan negen maanden, meer dan 50% van  Leica’s totale omzet.

Rudolf Spiller (Leica Camera AG voorzitter):

“Leica is weer terug met innovatieve technische oplossingen, uitstekende productkwaliteit en opvallend design … dit is wat fotografen aantrekt en   ook wereldwijd het enthousiasme versterkt bij een toenemend aantal consumenten. Met zijn heldere koers voor innovatie, en haar krachtige en efficiënte structuur, heeft Leica de koers voor een succesvolle turnaround. Het succes is gebaseerd op de bereidheid van zowel de medewerkers als het management om de veranderingen te ondersteunen die nodig zijn om onze gezamenlijke doelstellingen te bereiken “

David Bell (managing director van Leica Camera Ltd, UK) verklaart de beperkte levering van een aantal Leica producten:

“We kunnen eenvoudigweg niet de grote vraag aan naar de nieuwe producten in de hoeveelheden die gevraagd worden na de succesvolle wereldwijde lancering. “Dit onderstreept het belang van de onderneming om winstgevend te worden en we danken onze klanten voor het geduldig wachten op de levering van camera’s zoals de M9. Het goede nieuws is dat de leveringen iedere week beter worden. “

Over Transcontinenta

Transcontinenta (www.transcontinenta.nl) is importeur van bekende A-merken op het gebied van fotografie, video, print en interactieve educatie. Onze merken zijn: Leica, Tamron, Gitzo, Lensbaby, Metz, broncolor, VISATEC, kobold, Bushnell, Carl Zeiss, Tamrac, Kenko, HP, Lexar, Multiblitz, Lastolite, Datacolor, Mola, Hedler, Datacolor, Polaroid, The Impossible Project, Juden Juka, Gossen, Artisan & Artist, Lenspen, Gary Fong, Azden, Novoflex, Tetenal, Technotape, B&W International, Delkin, Telefunken, Kaiser Fototechnik, Rotatrim, Agfa, ION the Actioncam en Cotton Carrier. Bezoekadres en Pro-Room: Tarwestraat 29 2153 GE Nieuw-Vennep
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.